Hälften kvar

Halva huset är nu städat, från golv till tak. Bokstavligen. Har bytt på lite gardiner och blommor bara för att få lite ny känsla. Känns riktigt skönt, men har fortfarande hälften kvar. Suck. Men jag fortsätter nog ikväll eller imorgon då Eric är hemma. Det är som lite svårt att torka golvet när man har en busig liten fröken som mer än gärna vill stå och plaska i vattnet. Sen har jag tappat energin för att städa. Jag får helt enkelt ta det senare.

Vår tripp till Gissjö igår blev väldigt lyckad. Pizzan däremot var inte alls så god som jag hade hoppats på, den var helt klart under min kritik så nån fler pizza därifrån blir det inte. Däremot var det betydligt godare med glass och maränger. En riktigt hit enligt Theya, som var sådär lagom kladdig och go efteråt.

Fick även hjälp av mormor, som skulle guida mig i hur man syr gardiner. Det var ju inte alls så svårt som jag hade inbillat mig. Tog kanske en halvtimme, allt som allt, och det är ju inte alls lång tid. Så nu hänger gardinen där den ska. I Theyas rum. Jag är helnöjd, tycker det blev riktigt festligt. Nu kan jag inte längre skylla på att jag inte kan eller att det tar för lång tid.

Bjuder på en bild över resultatet


Nu är det bara lite inredning som fattas, sen är flickerummet klart! :)

Kommentarer
Postat av: Anna

Gud vad fint det blev Melenie! Kan du sy kuddar till mig?! ;)

2011-04-04 @ 22:37:36
Postat av: Melenie

Anna: Tack! Såklart jag kan sy kuddar till dig ;)

2011-04-05 @ 09:48:00
URL: http://melenie.blogg.se/

Kommentera gärna här:

Ditt Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Dina Kommentarer:

Trackback
RSS 2.0