Busy day

Vaknade av en hungrig Theya då klockan var halv fem, fem. Så det var bara till att kliva upp och blanda ihop lite välling till fröken. Mätt och belåten somnade hon om, likaså jag. Därefter vaknade jag av alarmet på mobilen vid halv sju. Kändes dock inte som att jag hade fått den sömn jag behövde. Snoozade två gånger, sen var det bara till att masa sig ur sängen och hoppa raka vägen in i duschen. Sagt och gjort. Men efter en uppiggande dusch och lite frukost i magen kände jag mig ändå laddad för skola och en massa matteplugg.

Tyvärr orkar man ju inte hur mycket som helst. I alla fall inte jag...

.. så efter tre timmar gav både jag och hjärnan upp. Åkte istället bort och hämtade upp syster, som skulle joina med hemöver. Men innan vi styrde kosan mot Stöde stannade vi till på ica och handlade med det allra nödvändigaste till middagen.
Tanken var att vi skulle äta en mysig middag här hemma innan syster blev hämtad, men E åkte på att jobba. Så istället bjöd vi hit mamma, o ack så trevligt! En riktigt lyckad tjejkväll på en helt vanlig torsdag. Sånt gillar vi, även fröken bus. Theya höll låda och stal uppmärksamhet mest hela kvällen, men va gör det då man är så charmig som du!? :) Men efter de åkt var det en trött tjej som kämpade att få i sig vällingen innan hon somnade. Nu sover hon så sött i vaggan. Älskade hjärta!

Förutom detta har jag även hunnit med att tvätta, städa, putsa några fler fönster, bädda rent i sängen, laga mat och myst med Theyis. Det har varit fullt upp hela dagen och jag känner mig rätt så nöjd och duktig. Men nu väntar jag på stora hjärtat, sen blir det ryggläge.

Kommentarer

Kommentera gärna här:

Ditt Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Dina Kommentarer:

Trackback
RSS 2.0