En dag i motgång...

... visade sig bli en rätt så bra dag ändå.

Allting började så bra i morse. Vi kom upp i hyfsad tid, käkade en stadig frukost och busade med Theya. Precis som i vanlig ordning. Väntade på gammelmormor som skulle komma för att vara barnvakt åt lilla fröken medan vi tvättade huset. Tänkte att det skulle gå snabbare för oss då, men ack nej. Istället var det ingenting som fungerade. Eller jo, vi började och hann färdigt med ena väggen innan det börja strula. Sugslangen gick sönder och vi försökte skarva den på alla möjliga vis, men inget fungerade. Så efter 1,5 timmes frustration gav vi upp. Bittert!

Istället tog vi o storstädade huset eftersom inte jag hann göra så mycket igår. Sagt o gjort. Nu är huset skinande, till och med i varenda låda! Otroligt skön känsla. Så nu kan jag sova med gott samvete, trots att vi inte hann tvätta mer av huset.
Men ska köpa vad som saknas imorgon för att kunna fortsätter kampen på fredag. Imorgon tar vi en paus för att åka o hälsa på en god vän i Sollefteå. Det blir toppen!

Nu ska jag ta o krypa ner i sängen. Lär somna ovaggad, då blev inte många timmars sömn igår (helt o hållet mitt eget fel)...

Kommentarer

Kommentera gärna här:

Ditt Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Dina Kommentarer:

Trackback
RSS 2.0