"När katten är borta..

..dansar råttorna på bordet"

Ungefär så är det här hemma! Förutom att vi saknar katt och att råttorna dansar även när vi är hemma. Vaknade imorse av ett skumt ljud ifrån Donnans matskålar. Eric fick kliva upp och kolla vad det var, jag vågade inte. Haha.. snacka om feg man är! Kusten var klar så även jag vågade mig upp ur sängen. Men friden varade inte länge..
Under frukosten fick vi besök av husmusen "Norpan", som kom springandes över golvet. Raka vägen till matskålen, hämtade sig en kula. Sedan över golvet och tillbaka till sin gömma. Trodde ett tag att det spökade här i kåken, men jag vet inte vad jag föredrar. Spöken eller råttor?! Tror ändå att jag håller mig till det sistnämnda. Nu ska anticimex kontaktas, för vi lyckas då inte fånga dessa små liv på egen hand. Alldeles för dåliga på att ladda råttfällor..
Ja, vi fick minst sagt en undehållande frukost!



Nu är vi båda förväntansfulla inför morgondagen!




Kommentarer

Kommentera gärna här:

Ditt Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Dina Kommentarer:

Trackback
RSS 2.0