1:a Advent..

.. och det snöar ute! Inte mycket, men allt är precis som det ska! Sitter dock ensam och äter frukost idag. Lyssnar på radion och knappar på datorn. Känner mig allmänt trött i kropp och knopp. Inte roligt. Jag som skulle ha massor med energi för att julpynta idag. Antingen kommer inspirationen under dagen, annars blir det helt enkelt julpyntning imorgon. Inte värre med det.



Igår blev vi bjuden på middag utav Eric's föräldrar. Jag tror att vi sammanlagt var 16 personen, varav fem barn i olika åldrar. Och då var ungefär bara en fjärdedel av släkten där. Hujeda mig, då det blir släktträffar! Kvällen blev iaf mycket lyckad och alla såg ut att ha det precis lika trevligt som mig. 
Och barn slutar aldrig farscinera mig med allt de säger och gör. Hur de.. Leker eller bråkar. Sover eller för oväsen. Skrattar eller gråter. Kryper eller springer. Ja, allt. Men hur skulle de då vara utan dem?! För mig är dem den sista pusselbiten i ett sällskap. 

Vår pusselbit rör sig i magen. Inte mycket, men tillräckligt för att veta att Du finns. 


Nu ska en annan hoppa in i duschen, så kanske man vaknar till idag. Sen invänta besök av mamma och syster som kommer från stan. Kul. Var ett tag sen vi sågs. Bye bye!


melenie.blogg.se

Kommentarer

Kommentera gärna här:

Ditt Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Dina Kommentarer:

Trackback
RSS 2.0