Ont i magen

Idag har det inte varit den bästa dan i mitt liv. Har haft konstant värk i magen. Inge vidare, men tydligen inge ovanligt i det här stadiet av graviditeten. Mensliknande smärta pga att livmodern växer eller är det foglossning som spökar? Hmm.. kan inte riktigt sätta fingrer på det ännu. Men om jag tycker detta är smärtsamt, vad ska jag då tycka om det kommande!? Lite mindre än halva tiden är kvar och jag gruvar mig redan för förlossningen. Hur ska det gå, hur kommer jag att hantera smärtan och allting runtomkring? Bara några av mina tusen funderingar, men det återstår väl att se.. Har ju fortfarande gott om tid att förbereda mig, i den mån jag kan!

Från en sak till en annan...

Nyss hemkommen från mitt andra julbord det här året. God mat och gott sällskap, precis som det ska vara. Nu när jag tänker efter har jag nog aldrig tidigare ätit så många julbord innan självaste julafton. Okej, två julbord är inget att skryta över. Jag vet. Men för mig, som aldrig förut uppskattat maten, är det något att vara stolt över. Känner att jag numera börjat uppskatta maten allt mer och mer, vilket kanske beror på graviditeten!? Sak samma. Jag hade det jättetrevligt ikväll, och det har jag mina arbetskamrater att tacka för!

Nu ska jag återvända till soffan och Arga Snickaren, veckans höjdpunkt att kolla på!


melenie.blogg.se


Kommentarer

Kommentera gärna här:

Ditt Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Dina Kommentarer:

Trackback
RSS 2.0