Ensam och övergiven

Brorsan var här för ett tag sen och hämtade Donnan erftersom vi båda jobbar imorgon. Behöver lite hundvakt, så vad passar bättre än att hon får vara hemma i Gissjö tillsammans med alla de andra hundarna. Vill ju inte att hon ska vara ensam allt för länge, så det tur att man har föräldrar som ställer upp! Så nu känner jag mig ensam och övergiven här ute i skogen Eric jobbar i nån timme till, så datorn och tv:n får roa mig så länge. Synd bara att inget tilltalar mig. Kanske ska ta och läsa några sidor i boken som jag påbörjade för snart ett halvår sen. Skäms nästan över mig själv för att jag inte läst ut den än. Tycker att den är bra, men känner aldrig att det finns tid. Och när det finns tid, då är jag alldeles för trött för att läsa, all text flyter samman och innehållet blir väldigt diffust. Hmm.. kanske ska ge den ett försök ikväll, nu har jag faktiskt tid och känner mig inte allt för trött.

Yippie, imorgon är det FREDAG!! Bara en dag till att härda ut, sen är det helg. Eller nästan. Ska först äta julbord med jobbet. Ska bli intressant att se hur kvällen urartar sig. Med RentAv kan vad som helst hända, och inget skulle få mig att lyfta ögonbrytet särskilt högt. Ja, morgondagen blir en dag för sig!

Igår efter jobbet blev det en lång och härlig promenad i det underbara vädret. Klarblå himmel med solsken, gott sällskap och sådär lagomt kyligt. Vad mer kan man begära!? Det är bara att erkänna. NORRLAND är en vacker del av Sverige att bo i. Brukar vanligtvis inte uppskatta vintern och kylan, men i år känns allt annorlunda och jag njuter av den känslan!

Bjuder på lite bilder från gårdagen..











Ska slå mig ner i soffan och ge boken ännu en chans. Vi hörs!


melenie.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Loonin

Halloj hallå! Snygg hund hörrö, svårt att tänka sig henne sådär stor, jag som bara sett henne som valp (och tyckte hon var gigantisk redan då)!

Har även kommit på att jag är i Åre den 20onde, så jag hinner förmodligen inte till lilla julis.. :/



Kramar

2009-12-04 @ 13:34:56
URL: http://monki.webblogg.se/
Postat av: Alex

Hej du! Jag har en sak jag måste snacka med dig om. Ring mig please!

2009-12-07 @ 17:46:15
URL: http://monki.webblogg.se/

Kommentera gärna här:

Ditt Namn/Alias:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Dina Kommentarer:

Trackback
RSS 2.0